Regionale Marketing

Regionale Marketing voor uw onderneming gebruiken?

Voor veel bedrijven en dienstverleners worden op maat gemaakte marketingprogramma’s gebruikt. Een voorbeeld van een op maat gemaakt marketingprogramma is:
Een regionale particuliere rijschool laten samenwerken met een occasion dealer. Deze samenwerking zou er als volgt uit zien: Indien de betreffende persoon via de regionale particuliere rijschool zijn of haar rijbewijs haalt en bij het aanschaffen van een occasion zijn/haar rijles-pas toont aan de aangesloten dienstverlener, dan ontvangt hij/zei 5% korting op het aanschaffen van een occasion!
Deze techniek heeft voor beide bedrijven een groot voordeel. De rijschoolhouder kan hiermee een unieke deal aanbieden naar haar kandidaten toe.
Voor de occasion dealer is het een voordeel, want dit levert hem of haar 50-200 potentiële nieuwe klanten per jaar op. Dit gaat elk jaar door. Groeit de rijschool, dan groeit de occasion dealer ook! Dit zelfde aspect kan uitbreid worden met een scootergarage in de stap vóór de kandidaat begint met rijlessen.

Waarom?

Waarom zou je al deze dingen laten doen terwijl het niet voor je eigen bedrijf is?
Google hecht waarde aan inkomende en uitgaande links naar websites. Daarnaast maakt Google ook gebruik van een algoritme voor het krijgen van een pagerank! Websites met een hoge pagerank worden sneller geïndexeerd binnen de zoekmachines! Neem als voorbeeld
www.tuincentrum.nl. Deze website heeft een pagerank van 3/10. Als wij vanaf www.tuincentrum.nl naar een website met pagerank 0,1 of 2 linken dan legt Google op den duur een betere en sterkere waarde neer voor de website.
De pagerank van een website heeft eigenlijk niet zo heel veel te vertellen over de bezoekers die op de website komen. Daarnaast is het makkelijker om een hogere pagerank te behalen als u sites heeft waar mensen constant op terug komen